Wednesday 6 July 2011

~Aku juga punya hati dan perasaan ~

Dimanakah letaknya diri ini??? aku sendiri tak pasti...aku terus diuji dgn perkara yang melibatkan kasih dan sayang ...setiap kata2nya  terus menggangu fikiran ku ,betapa hati ini terus dimamah dgn panahan penghinaan...disaat aku diperlukan aku di belai disaat aku tak di perlukan seolah olah aku tempatya seperti pengemis... setiap kebaikan bukanlah untuk dituntut pembalasan~hanya kerana Allah ianya di lakukan..namun aku juga manusia biasa yang tak pernah tidak melakukan kesilapan ..airmata ku sering mengalir tatkala  melabuh kan diri ini terhadap penciptaku...Hanya Engkau tepat yang aku sering mengadu dan Engkau lah tempat aku bergantung ...cukuplah dgn apa yang telah di perlakukan ,,ianya cukup menyiksa,..hakikat akan tetap hakikat...biar lah aku tersikasa dari pada melihat yang tersayang menaggung derita.walau bagaimana pun layanan di terima ,kerana aku berpegang teguh kepada prinsip hidup ku di mana setiap perbuatan akan hadir pembalasan...semoga aku di panjangkan usiaku agar dapat melihat yang lain tersenyum dgn riang ...terigat akan pesanan dari seseorang yang telah kembali disisi Allah,, shahrul "di saat kita dilahirkan kita menangis dan yang lain tersenyum dan di saat pengakhiran hidup ini  biarlah kita tersenyum dan yang lain menangis" ...
Akan ku litupi segalanya dgn cangkiran senyuman .kerana Insan Itu Rahsia Ku Di Sebalik Rahsia Itulah Aku...

1 comment:

mk ngah said...

stiap kebaikan dan keikhlasan kita akn mendapat ganjaran.tidak d alam nyata d alam sana akn dapat jua...